Interim financieel-administrateur / salarisadministrateur

U kunt een beroep op ons bedrijf doen als er binnen uw organisatie behoefte is ontstaan aan een interim financieel-administrateur of salarisadministrateur om tijdelijke problemen of achterstand op te lossen. Dit kan door bijvoorbeeld langdurige ziekte, bevallingsverlof of een onverwachte vacature. Wij bespreken met u nauwkeurig de gewenste inzet en stellen in overleg een taakstelling vast. Aanpak en inzet kunnen op elk gewenst moment worden bijgesteld.
Tegen een aantrekkelijk tarief geven wij invulling aan uw wensen.

Administratieve diensten

Voor ondernemers uit het MKB of startende bedrijven is het opzetten en/of voeren van de financiële administratie soms een lastige en tijdrovende aangelegenheid.
Achterstanden in uw administratie kunnen dan snel ontstaan. Bovendien wilt u wellicht liever uw tijd besteden aan dat, waar u goed in bent: ondernemen.

Wij nemen deze werkzaamheden graag van u over!

U kunt ervoor kiezen om de hele administratie aan ons toe te vertrouwen of een deel ervan. Zo kunnen wij u en uw medewerkers begeleiden bij het voeren van uw administratie, terwijl wij de routinematige handelingen (zoals de BTW-aangifte) voor u verzorgen.
Indien gewenst verzorgen wij het hele traject van uw dagelijkse boekhouding. Daarbij is het aan u of u ervoor kiest om zelfs de jaarrekening door ons te laten maken en de aangifte inkomstenbelasting.
(Wij zijn geen accountantskantoor. Wanneer een accountantsverklaring voor uw bedrijf noodzakelijk is, dan zal deze door een accountantskantoor moeten worden afgegeven. Omdat de boekhouding door ons overzichtelijk gemaakt wordt en er al veel overzichten kant en klaar bij de accountant worden afgeleverd, kan op de kosten van deze verklaring echter fors worden bespaard.)

Verder bestaat er de mogelijkheid om alleen de controle werkzaamheden door ons te laten verzorgen. Dit kan bijvoorbeeld één keer per maand, maar bij kleinere administraties is het zelfs mogelijk om dit één of twee keer per jaar te laten doen.

Bovendien zijn wij ook buiten de standaard kantoortijden voor u beschikbaar! Dat is wel zo handig, voor de kleine ondernemer, die ’s avonds de boekhouding aan het verwerken is en daarbij stuit op een probleem!

Salarisadministratie

IVB begrijpt dat de juistheid, tijdigheid en volledigheid van de loonstrook van groot belang is en dat u daar, als ondernemer, niet over wilt twijfelen. IVB neemt die zorg volledig uit handen. Wij verzorgen voor u de volledige salarisadministratie, inclusief de jaaropgaven voor u en uw medewerkers en bijbehorende meldingen naar pensioenfondsen en andere instanties. Voor vragen over loonkosten, CAO’s en sociale wet- en regelgeving kunt u ook bij ons terecht.

Wij verzorgen voor u;

  • salarisstroken, per mail of per post voor elke gewenste periode (4-weken, maand, kwartaal),
  • registratie opbouw en opname vakantie- en/of atv-dagen,
  • registratie ziektedagen,
  • signalering CAO-wijzigingen en –verplichtingen,
  • signalering leeftijdsverhogingen,
  • berekenen loonsubsidies (Wet Vermindering Afdracht e.d.),
  • aanleveren betaalopdrachten,
  • journaalposten te importeren in verschillende administratiepakketten -per persoon, afdeling en/of totaal- volgens uw eigen grootboek rekeningschema